Powered by Smartsupp

Bloomy

kalendarz salonu kosmetycznego pokazany na ekranie komputera oraz smartfona

Nie jest tajemnicą, że w wielu salonach, gabinetach, czy klinikach są miesiące w roku, w których kalendarze zapełnione są po brzegi i nie ma powodów do niepokoju. Niestety, zdarzają się i takie, w których Właściciele muszą łatać luki w kalendarzach. W tym artykule, znajdziesz kilka potwierdzonych przez nas pomysłów, aby jak najsprawniej wypełniać kalendarz w kryzysowych sytuacjach, a co najważniejsze zapobiegać.

Okresowe rabaty

To pierwsza myśl, jaka wpada do głowy, w momencie słabszego okresu. Chwilowa promocja na zabiegi, to jeden z najlepszych sposobów na pobudzenie Klientek, kiedy widzisz, że w twoim kalendarzu jest więcej pustych miejsc niż zwykle. Jakie są warunki skutecznej kampanii rabatowej? Poniżej kilka z nich:

  • Pamiętaj o rentowności – Rabaty to świetna opcja, ale pamiętaj, że najważniejsze jest to, czy realnie zarobisz na zrabatowanej wizycie. Dokładnie przelicz, jakie koszta ponosisz wykonując zabieg i dopiero z takimi danymi podejmuj decyzje.
  • Nie ustawiaj rabatu na zbyt długi okres – 
  • Skuteczna i przejrzysta komunikacja to podstawa – Rabat na usługi to jedna strona medalu, ale dotarcie do klienta z naszą kampanią rabatową to element, który jest zdecydowanie bardziej istotny. Zakomunikuj informację o zniżce tak, aby jak największa liczba osób dowiedziała się o niej. Chcesz dotrzeć do swoich klientów? Zdecyduj się na podanie przejrzystej informacji w Social Mediach, oraz komunikacji SMS. Chcesz pozyskać nowego Klienta? W takiej sytuacji najlepiej uruchomić krótką kampanię płatną w wybranym kanale
  • Ustal jasne warunki promocji – 

Baza klientów – Dlaczego warto mieć ją dobrze zorganizowaną?

Jeśli jest dobrze zoptymalizowana i zorganizowana, przynosi wiele benefitów i komfort kontroli nad sytuacją, ale jeśli w Twojej bazie klientów panuje chaos, lub takowa baza fizycznie nie istnieje, wtedy mamy niemały problem z komunikacją i analizowaniem niektórych statystyk. Dlaczego w ogóle warto takową bazę posiadać i prowadzić? 

Baza klientów, na pewnopomoże Ci w zarządzaniu komunikacją z klientami. Jeśli chcesz wprowadzić rabat, lub po prostu w pewien sposób zaktywizować swoje Klientki, to w prosty sposób możesz wysłać do nich wiadomość SMS, z odpowiednią informacją.  Zwiększy to skuteczność twojej kampanii rabatowej i w jeszcze łatwiejszy sposób zapełni luki w kalendarzu. 

Analiza Klientów, to drugi i tak samo ważny punkt. W celu prostego analizowania jak wygląda ich struktura – Ile masz powracających, a ile nowych Klientek, ile z nich wraca do Ciebie po pierwszej wizycie oraz jaka część odpływa z Twojego salonu do konkurencji. 

Wszystko to i wiele innych rzeczy najlepiej zautomatyzować. Manualne przeglądanie każdej z Klientek i przypisywanie im konkretnych cech mogłoby zająć długie tygodnie, a sama aktualizacja danych w bazie zabierałaby najpewniej lwią część dnia. Obecnie większość systemów do rezerwacji (np. Booksy), ma możliwość zarządzania bazą klientów. Jeśli posiadasz system do rezerwacji, jesteś na dobrej drodze do optymalizacji bazy klientów. Jeśli nie masz wspomnianego systemu, warto się nad nim zastanowić, ponieważ może on ułatwić i usprawnić wiele kanałów w biznesie. 

Stałe klientki – Ile ich masz i jak ten parametr wpływa na obłożenie kalendarza?

Współczynnik stałych klientek, to jedne z najważniejszych faktorów dobrze zoptymalizowanego kalendarza. Kiedy masz ich dużą, wciąż zwiększającą się bazę, masz pewność, że niezależnie od podejmowanych działań marketingowych kalendarz będzie regularnie się zapełniał. Jeśli proces Customer Service jest na odpowiednim poziomie, ceny są odpowiednie do stażu oraz doświadczenia, a co najważniejsze jakość Twoich usług jest na najwyższym poziomie, możesz być pewna, że liczba powracających Klientek będzie stale rosnąć, a ty będziesz cieszyć się zapełnionym po brzegi kalendarzem.

Ceny zabiegów w twoim salonie Beauty – Ile powinny kosztować zabiegi?

Dostosowywanie cen w salonie Beauty z pozoru jest bardzo proste a ich wzrost często jest organiczny i mało odczuwalny. Czasem jednak, zbyt dynamiczne zwiększanie cen, jest determinantem stagnacji w ilości powracających Klientek, a co za tym idzie luk w kalendarzu. Pamiętaj, aby zawsze konfrontować pomysł o zwiększaniu cen z sytuacją na rynku, ale także z obecnym poziomem obłożenia, czy nawet miesiącem, w którym taki zabieg chcesz przeprowadzić. Dbając o to, aby ceny były odpowiednie do Twojej popularności, popytu i doświadczenia, minimalizujesz ryzyko wystąpienia słabszych miesięcy.

A może odpoczynek?…

Pamiętaj, że luki w kalendarzu to najlepszy (a często jedyny) czas, w którym możesz się zrelaksować. Zmniejszyć ilość godzin w konkretne dni, tygodnie, czy nawet wziąć urlop. Jeśli jesteś w miejscu, gdzie możesz sobie finansowo pozwolić na delikatnie zwolnienie tempa i czujesz, że tego potrzebujesz – zrób to! Po chwilowym odpoczynku, na pewno wrócisz świeża i z odpowiednim nastawieniem, co na pewno przełoży się na odbiór Twojej osoby w oczach Klientek. 

Podsumowanie 

Jeśli także w Twoim salonie, bywają słabe miesiące, zastanów się nad powyższymi punktami i skonfrontuj je z realiami w Twoim salonie Beauty. Jeśli zauważyłaś choć jedną zależność, która może u Ciebie występować, niezwłocznie przeanalizuj wspomniane elementy i w razie potrzeb, sukcesywnie wdrażaj zmiany. Jeśli potrzebujesz wsparcia, w którymś ze wspomnianych elementów, umów się na bezpłatną konsultację z wybranym Konsultantem Bloomy!

Your email address will not be published. Required fields are marked *