Wizytówka salonu kosmetycznego w Google, a konkretnie Wizytówka Google My Business, to jeden z najprostszych sposobów na pozyskanie dodatkowych, nowych klientów dla swojego biznesu w branży beauty lub na dobrą sprawę dla każdego biznesu o lokalnej specyfice. 3 wyniki lokalne (tzw. Local Pack), to najmocniej promowany przez Google obszar w wyszukiwarce w sytuacji kiedy użytkownik wpisuje zapytanie z intencją lokalną (np. Medycyna estetyczna Warszawa). Według statystyk, około 80% wszystkich wyszukiwań posiada intencję lokalną, a 88% osób, które korzystają ze smartfona do lokalnych wyszukiwań, odwiedza powiązany sklep w ciągu tygodnia (Google). Mimo to, wiele salonów kosmetycznych nie przykłada uwagi i należytej staranności do prowadzenia, aktualizowania i optymalizowania tego profilu. W tym artykule, pokażemy co może zaoferować Ci obecność w wynikach lokalnych i co zrobić, aby wizytówka Twojego salonu kosmetycznego pokazywała się nad konkurencją.
Pozyskiwanie klientów – Tani sposób, aby pokazać się potencjalnym klientom
Pozyskiwanie nowych klientów to jeden z najistotniejszych elementów biznesu beauty. Zwłaszcza jeśli dopiero co rozwijasz salon lub chcesz dynamicznie i agresywnie się rozwijać. Wizytówka Google Moja Firma, to opcja, która potrafi w łatwy i szybki sposób dać regularny przypływ nowych klientów.
Na topowych 3 pozycjach znajdują się firmy, które cechują się najlepiej zoptymalizowaną wizytówką, najlepszymi opiniami oraz te, które znajdują się najbliżej użytkownika.
W tej lokalnej wizytówce, klient może otrzymać informację o średniej ocenie biznesu, godzin otwarcia, lokalizacji oraz może w prosty sposób zadzwonić, przejść do rezerwacji wizyty oraz do strony internetowej. W tym miejscu znajdzie on także konkretne opinie, usługi czy zdjęcia wstawiane przez innych klientów i przez właściciela salonu kosmetycznego.
Wizytówka Salonu kosmetycznego – pakiet informacji dla potencjalnego klienta
Wizytówka salonu kosmetycznego w Google, to niesamowite miejsce dla klienta, aby mógł w pełni zaznajomić się z jakością usług danego salonu kosmetycznego , ich zakresie czy godzinach otwarcia. Te informacje w większości przypadków pozwalają klientowi ocenić czy nasz salon to właśnie to miejsce, którego poszukiwał. Właśnie dlatego, niezmiernie ważne jest, aby utrzymywać aktualne informację o salonie, a także dbać o ocenę i zawartość opinii naszych klientów.
Optymalizacja wizytówki salonu kosmetycznego – Co zrobić, aby nasz salon pokazywał się wyżej?
Pozycję naszego biznesu ustala algorytm Google, który bierze pod uwagę szereg czynników takich jak: średnia ocena, ilość opinii, obecność konkretnych słów kluczowych w zawartości recenzji, częstotliwość aktualizacji wizytówki czy ilość informacji, które może znaleźć potencjalny klient.
Na samym początku, warto zadbać o to, aby opublikować zakres naszych usług, aktualne godziny otwarcia, umieścić odpowiedni adres i dane kontaktowe do salonu. Jest to pierwszy, a zarazem fundamentalny krok do dobrze zoptymalizowanej wizytówki salonu kosmetycznego w Google.
Drugim elementem, na który mamy mniejszy bezpośredni wpływ to odpowiednie, pozytywne opinie.
- Ilość opinii – To oznacza, że powinniśmy aktywnie sugerować naszym obecnym klientom, aby dzielili się swoimi doświadczeniami w salonie na wizytówce Google salonu kosmetycznego.
- Słowa kluczowe zawarte w opiniach – Odniesienia Twoich klientów do Twoich usług w opiniach, jest także sporym elementem tego, aby Google rankingował Twój salon wyżej.
- Średnia ocen – Czyli ocena w systemie pięciogwiazdkowym. Determinuje ona jakość świadczonych przez Ciebie i Twój salon usług, przez co jest jednym z najważniejszych faktorów.
Inne faktory wpływające na pozycje:
- Odległość – Google stara się pokazywać odpowiednie wyniki w zależności od lokalizacji użytkownika i odległości od szukanego biznesu.
- Główna kategoria biznesu
- Częstotliwość aktualizacji wizytówki
Ważne jest, aby zadbać o wspomniane wcześniej elementy, aby móc docierać do potencjalnych klientów. Warto także starać się aktywnie pozyskiwać opinie od swoich klientów, co z jednej strony spodoba się algorytmom i umożliwi dotarcie do większej grupy odbiorców, a z drugiej umożliwi potencjalnym klientom potwierdzenie jakości Twoich usług. Sprawdź także nasz poradnik jak pozyskiwać opinie salonu kosmetycznego.