Kiedy myślimy o założeniu swojego salonu beauty, często nie myślimy, a nawet nie wyobrażamy sobie jakich cech, zaangażowania i wyrzeczeń wymaga podjęcie takiej decyzji. Wiele kobiet, nieświadomie wchodzi w świat tej branży chcąc posiadać i rozwijać swój biznes beauty, ale niestety w ogromnej ilości przypadków biznesy te nie utrzymują się nawet kilku miesięcy. Jak to w takim razie jest? Co musisz mieć oraz jakimi zasobami dysponować, aby zmaksymalizować szansę na odniesienie sukcesu w branży, a kiedy otwarcie własnego salonu nie będzie dla Ciebie?
Oczekujesz szybkiego zarobku
Wiele kobiet, otwierając salon lub myśląc o jego otworzeniu, mają wizję trzykrotnie, czterokrotnie, a nawet pięciokrotnie wyższych zarobków niż na standardowym etacie. Oczywiście, takie wynagrodzenie jest często jak najbardziej realne, aczkolwiek nie w pierwszych miesiącach, a czasami nawet latach prowadzenia własnego salonu. Musisz być gotowa na to, że pieniądze jakie będziesz wyciągać z biznesu na samym starcie będą bardzo skromne lub i tak będziesz musiała cały czas doinwestowywać zarobioną gotówkę. Jeśli oczekujesz szybkich zysków, to nie jest najlepszy wybór dla Ciebie.
Chcesz pracować mało
Myśląc o własnym biznesie, o byciu swoim własnym szefem, może nasunąć się myśl, że to ja wybieram kiedy i jak chce pracować. Nic bardziej mylnego! Posiadając własny biznes, musimy liczyć się z tym, że naszym przysłowiowym „szefem” staje się nasz klient, a za zarobione pieniądze i sukces salonu odpowiadasz Ty. Poza tym, prowadzenie własnego salonu to nie tylko wykonywanie zabiegów. To także marketing, obsługa klienta, elementy księgowości oraz zarządzanie. To przekłada się na długie godziny pracy niezależnie od dnia tygodnia.
Nie jesteś odporna na stres
Odpornośc na stres to jeden z czynników, które są konieczne aby z sukcesami prowadzić firmę. Negocjacje z klientami, reklamacje, niezadowolenie, opinie, to tylko kilka elementów, za które odpowiadasz osobiście i jesteś tak samo przed nimi rozliczana.
Nie masz doświadczenia
Doświadczenie, choć nie jest konieczne aby odnieść sukces, to bardzo przydaje się w newralgicznych sytuacjach. Doświadczenie w biznesie lub w samej branży niesamowicie pomoże Tobie uniknąć błędów, które mogą mieć wieloletnie konsekwencje w przyszłości.
Nie masz biznesowego podejścia
Ten, jakże miękki i ciężki do zdefiniowania element jest bardzo ważny w kontekście bycia właścicielką salonu beauty. Musisz zdawać sobie sprawę, że konkurencja nie śpi i często jest bezwględna, a nawet brutalna. Trzeba zawsze być gotowym na wdrażanie nowych rozwiązań, kreatywny marketing czy na wieloletnie budowanie wizerunku. Istotnym jest, aby mieć w sobie ten pierwiastek, który pozwoli Ci zauważać i wykorzystywać obszary, z których nie korzysta Twoja konkurencja.
Podsumowanie
W kwestii otwierania (lub nie otwierania) salonu kosmetycznego można by było debatować długimi godzinami. Najważniejsze jest to, abyś wiedziała z czym przyjdzie Ci się mierzyć i miała świadomość jaka ilość poświęcenia i wyrzeczeń czeka na Ciebie. Zanim podejmiesz to ryzyko, głęboko zastanów się czy jesteś gotowa do szerokopojętych poświęceń, aby prężnie rozwijać swój własny biznes w branży beauty.