Powered by Smartsupp

Bloomy

Co zrobić po szkoleniu ze stylizacji brwi i rzes

W życiu każdej z nas pojawiło się przynajmniej kilka pomysłów na samorealizację, czy nową ścieżkę kariery. Na pewno wiele kobiet w Polsce i na całym świecie zastanawiało i nadal zastanawia się nad podjęciem tego pierwszego, jakże ważnego w całej układance kroku – Kursu ze stylizacji brwi i/lub rzęs. W końcu stało się, wybrałaś odpowiednią instruktorkę, wymarzony zabieg i odbyłaś szkolenie…Ale co dalej? Jeśli jesteś właśnie na tym etapie swojego rozwoju w branży, to mamy nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci poukładać dalsze kroki Twojej kariery.

Jak zacząć przygodę z brwiami i rzęsami po kursie?

Jeśli jesteś po swoim pierwszym kursie, musisz teraz podjąć decyzję – Szkolisz się dalej? Czy może to już czas na przyjmowanie pierwszych modelek lub nawet klientek? W sytuacji, gdy nie czujesz się na siłach i wiesz, że brak Ci jeszcze elementarnej wiedzy, nie przejmuj się. Jeśli możesz pozwolić sobie finansowo na kolejny kurs, podejmij się go. Dzięki temu nabierzesz większej pewności i wiary w siebie. Jednak jeśli jesteś w sytuacji, w której czujesz się dość pewnie oraz wszystko, co zostało przedstawione na szkoleniu, jest dla Ciebie jasne, to dobry sygnał, aby podejmować pierwsze kroki w stylizacji brwi czy rzęs.

Praca na modelkach, czyli pierwsze kroki kariery

Na samym początku, kiedy jesteś świeżo po odbytym kursie, najlepszą opcją, aby wypróbować swoje umiejętności bez niepotrzebnej presji oraz aby po prostu sprawdzić samą siebie w tak zwanym „boju” jest przyjmowanie modelek. Co to znaczy? To po prostu darmowa usługa, oferowana przez Ciebie dla Twoich znajomych lub innym osobom chętnym na darmową usługę. Bardzo często poszukiwanie modelek zaczyna się na social mediach i w większości przypadków ilość potencjalnych modelek na mediach społecznościowych będzie wystarczająca.

Wiele początkujących stylistek zadaje sobie pytanie, jak długo pracować na modelkach, zanim zaczniemy na poważnie oferować swoje usługi za odpowiednią wartość? Odpowiedź jest prosta – Tyle, ile będziesz potrzebowała. Jeśli bardzo szybko się uczysz, wybrałaś szkolenie czy instruktorkę, która bardzo wydajnie i dokładnie przekazała Ci teorię, jak i praktykę stylizacji, a Ty sama czujesz się bardzo pewnie, to najpewniej czas, aby zacząć przygotowywać swój cennik i zacząć zarabiać. Jeśli jednak nie czujesz się pewnie po 20/30 odbytych zabiegach na modelkach, nie odpuszczaj zbyt szybko. Każda z nas ma przecież inne tempo rozwoju czy nauki i naturalnym jest to, że jednym dryg do stylizacji brwi i rzęs przyjdzie wcześniej, a innym troszkę później.

Rozpoczęcie działalności, marketing i pierwsze zarobki


Jesteś gotowa do oferowania pełnowartościowych zabiegów nowym klientom? To świetnie! W takim wypadku bardzo przydatny będzie cennik usług oraz odpowiedni marketing. Poza procesem i jakością obsługi klienta czy jakością samych usług to właśnie te dwa elementy będą kluczowymi elementami Twojego przychodu.
Pamiętaj, aby przy tworzeniu cennika wziąć pod uwagę koszty, które będziesz ponosić, ale także ceny konkurencji. Wiedz, że Twoje ceny w tym kluczowym dla Twojej kariery momencie muszą być po prostu atrakcyjne dla potencjalnego klienta. Twoim głównym zadaniem w tym momencie jest przekonanie do siebie osób, które w tym momencie poszukują usługi. Niestety na samym początku działalności nie masz wielu pozytywnych opinii, doświadczenia czy lokalnej renomy, więc oczywistym jest, że pierwsza i najłatwiejsza ścieżka na początku kariery stylistki to po prostu dobra cena.

Drugą kwestią jest oczywiście marketing. Nie wystarczy, że jesteś miłą, sympatyczną osobą czy fakt, że po prostu wykonujesz dobrze swoją pracę. Musisz także w jakiś sposób połączyć się ze swoim klientem, pokazać mu się i zaprezentować swój biznes z jak najlepszej strony. Prosta reklama na Instagramie/Facebooku czy social mediowe konkursy to przykład niedrogiego pomysłu, aby sprawić, że w Twoim kalendarzu zaczną pojawiać się nowe rezerwacje.

Proces Customer Service – Jak obsługa klienta wpłynie na Twój biznes w branży beauty?

Obsługa klienta to bezdyskusyjnie jeden z nieodłącznych elementów biznesów w branży. To w dużej części właśnie od tego procesu będzie zależał współczynnik powracalności klientów, a to z kolei będzie w dużej mierze determinować rentowność Twojego salonu. Wiadomo, że koszt pozyskania klienta często jest lwią częścią kosztów salonu kosmetycznego, który chce agresywnie i dynamicznie się rozwijać. Jeśli i Ty masz w planach szybki rozwój, warto zadbać o to, aby klienci raz pozyskani wracali w jak najwyższym stopniu. Pomóc w tym może właśnie poziom i jakość obsługi klienta. Oczywiście wiele części składających się na dobrą obsługę klienta w salonie kosmetycznym, są to rzeczy miękkie i często ciężko je zmierzyć i zbadać. Z czasem jednak na pewno wyczujesz jak masz zachowywać się przy klientkach, gdzie stawiać granice kontaktu i w jaki sposób komunikować się z każdym rodzajem klientki tak, aby Tobie i Twojej klientce zabieg przebiegł w jak najmilszej atmosferze.

W procesie obsługi klienta w Twoim salonie kosmetycznym warto wypracować sobie stałe elementy, które muszą za każdym razem pojawić się podczas wizyty. Na przykład propozycja wody, czy ciepłego napoju. Jeśli od razu na początku swojej przygody wypracujesz sobie kilka elementów procesu obsługi klienta, w przyszłości będzie łatwiej mierzyć to oraz zarządzać całym procesem.

Podsumowanie


Kiedy dopiero co zaczynasz swoją karierę w branży, wszystko może wydawać się skomplikowane, a nawet przytłaczające. Jak w każdej branży, to tylko etap, który po prostu trzeba przetrwać. W Twojej głowie na pewno jest wiele niewiadomych, co do umiejętności, obsługi klienta, a na pewno także obawy finansowe. Pamiętaj, aby nie śpieszyć się z wielkimi inwestycjami i nie nastawiaj się na ogromne zarobki w pierwszych miesiącach działalności. Budowa dobrze działającego, przynoszącego wysokie profity salonu kosmetycznego to bardzo dużo pracy nad zaufaniem klientów, swoimi umiejętnościami, a to nie dzieje się z dnia na dzień. Daj sobie czas, a zanim rozpoczniesz karierę pełną parą, upewnij się, że masz odpowiednią poduszkę finansową, która umożliwi Ci bezpieczne podejmowanie decyzji co do rozwoju Twojego salonu beauty.