Powered by Smartsupp

Bloomy

Jakie kosmetyki sprzedawać jako stylistka brwi i rzęs w swoim salonie kosmetycznym?

Sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji czy domowej stylizacji brwi to dodatkowy, ale jakże ważny element prowadzenia salonu kosmetycznego czy brow baru. Zaczynając sprzedaż lub myśląc o wdrożeniu tego rozwiązania pojawia się pytanie jakie kosmetyki sprzedawać? 

Kosmetyki komplementarne do usług 

Zdecydowanie łatwiej sprzedać produkt, który będzie niejako uzupełniać usługę przez Ciebie wykonaną. W takim scenariuszu po prostu pojawia się oczywista potrzeba ze strony klienta. Dla przykładu jeśli masz w swojej ofercie laminację brwi to idealnym dodatkiem, a zarazem uzupełnieniem będzie np. mydełko do brwi

Kosmetyki z odpowiednią marżą

Wartość oferowana klientów w momencie umożliwienia mu zakupu kosmetyków stacjonarnie bezpośrednio i przy okazji w Twoim salonie jest bardzo ważna i na pewno będzie to jeden z czynników przekonujących klienta do Twojego salonu. Musisz pamiętać jednak, że tak jak dbasz o dobro i komfort swojego klienta tak samo musisz dbać o swoją kieszeń. Wybierz kosmetyki, które po prostu dadzą Ci zarobić lub nawiąż współpracę z producentem, który jest w stanie zaoferować Ci bardzo atrakcyjne warunki zakupu. 

Możliwość wyboru

Zaoferuj klientowi przynajmniej dwa warianty. Dzięki temu zmaksymalizujesz swoje szanse na sprzedaż, a klient będzie mógł skierować się w stronę mu odpowiadająca. Niezależnie czy będzie to cena, właściwości czy rozmiar kosmetyku.

Renomowane, przetestowane marki 

Pamiętaj, aby przed wprowadzeniem kosmetyku do sprzedaży w Twoim salonie kosmetycznym, zagłębić się w jego skład zasięgnąć opinii w branży oraz dodatkowo przetestować kosmetyk na sobie. Z jednej strony minimalizujesz w ten sposób jakiekolwiek ryzyka, a z drugiej będzie Ci po prostu łatwiej sprzedać kosmetyk Twojej klientce, ponieważ na własnej skórze przekonasz się o zaletach lub wadach konkretnego preparatu.

Idealne na kieszeń Twojego klienta

Niesamowicie ważne jest, aby uwzględnić zasobność portfela twojego przeciętnego klienta i skorygować swoją ofertę w oparciu o te dane. Na przykład, jeśli wartość jednej wizyty to średnio 100zł, to kosmetyk za kolejne 100zł może mieć niższą efektywność sprzedaży niż w scenariuszu kiedy średnia wizyta w Twoim salonie to 200zł