Powered by Smartsupp

Bloomy

Podniesienie cen usług 

Najprostszym, a jednocześnie najczęściej generującym obawę zabiegiem w kierunku wzrostu rentowności wizyt jest oczywiście podniesienie cen. Jest to prosty, z pozoru niewymagający wielkiego wysiłku i kontemplacji zabieg. Podnosząc ceny swoich zabiegów musisz mieć świadomość i przygotowane kalkulacje na poniższe następstwa:

  • Odpływ części stałych klientek – To naturalna część biznesu. Jeśli zdecydujesz się na podniesienie cen usług, musisz być przygotowany na odejście jakiegoś procenta Twoich stałych klientów. 
  • Mniejsza skuteczność w pozyskiwaniu nowych klientów – Kiedy podniesiesz ceny swoich usług, staną się one mniej konkurencyjne, więc klienci, którzy poświęcają czas na dogłębną analizę i porównywanie cen, mogą w mniejszej skali korzystać z usług Twojego salonu.
  • Mniejsza skuteczność kampanii promocyjnych – Kampanie promocyjne mają to do siebie, że zachęcają głównie ceną lub ewentualnie wielkością procentu rabatu. Wyższa cena równa się często z niższą skutecznością takowych kampanii.

Pamiętaj, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi, jak podniesienie cen wpłynie na twój biznes, wydajność pozyskiwania klientów czy ich strukturę. Wszystko zależy od wypracowanego autorytetu salonu, Twojej marki osobistej, popularności i wielu innych zmiennych.

Up selling – czyli podnoszenie wartości, przez rozszerzenie usługi

Up selling to nic nic innego, jak zwiększenie wartości wizyty poprzez rozszerzenie usługi oferowanej Klientce. W zależności od kategorii usług, które świadczysz mogą to być rozszerzone wersje zabiegów, czy wariant premium danej usługi. W przypadku stylizacji brwi, może to być rozszerzenie laminacji brwi o koloryzację, czy o tzw. botoks na brwi. Czas zabiegu w tym przypadku odrobinę się wydłuży, ale Ty kończysz wizytę wartą często 50% więcej.

Cross selling – czyli jak prowadzić dosprzedaż w salonie kosmetycznym 

Cross selling w salonie kosmetycznym, może odbyć się na dwa sposoby:

  • Propozycja komplementarnego zabiegu: W przypadku wspomnianej laminacji brwi, będzie to np. laminacja rzęs, która może często zwiększyć rentowność zabiegu prawie dwukrotnie.
  • Sprzedaż produktu uzupełniającego: Po zabiegu lub nawet w jego trakcie, możesz zaoferować Klientce produkt, który według Ciebie przyniesie korzyści w stosowaniu po wykonanym zabiegu. 

Dzięki skutecznym stosowaniu tych sposobów, przychód oraz wartość pojedynczej wizyty, poszybuje w górę, a Ty jako stylistka będziesz mogła jeszcze dynamiczniej rozwijać swój biznes.

Promocje 

W celu zwiększenia wartości wizytę poprzez promocję, musimy rozegrać całą kampanię promocyjną w bardzo przemyślany sposób. Musimy zaoferować klientom promocje na tyle wysoką, aby w szybki sposób przekonać ich do rezerwacji wizyty, ale wciąż nie tak dużą, która w ostatecznym rozrachunku będzie generowała nam straty. 

Jeśli chcemy zwiększyć średnią wartość wizyty, musimy skupić się na stosowaniu promocji w kontekście usług które są powyżej obecnego wskaźnika średniej wartości wizyty, np. Pakiety zabiegów.

Pakiety zabiegów 

To kolejna Fajna opcja, aby w prosty sposób zwiększyć rentowność naszego salonu kosmetycznego. Promowanie ich, specjalnie oferty w zakresie pakietów, czy wspomniane promocje, to idealny sposób, aby przekonać Klientkę do skorzystania z bardziej wartościowej usługi.

Pakiety produktów 

W pakiety możemy łączyć także sprzedawane przez nas produkty. W takiej sytuacji musimy zadbać o ich spójność, komplementarność oraz zapewnienie korzyści, jakie będzie czerpać Klientka z zakupu pakietu, zamiast pojedynczego produktu.

Podsumowanie 

Wszystkie sposoby zaprezentowane w artykule, nie są żadną tajemną wiedzą, a raczej prostymi wskazówkami, którymi warto się kierować, aby konsekwentnie zwiększać rentowność swoich działań w branży beauty. Oczywiście ostatecznie wszystko zależy od realizacji, wydajności wprowadzonych procesów, ale także indywidualnych preferencji i umiejętności.