Powered by Smartsupp

Bloomy

Jak zbudować swoje portfolio w branży beauty?


Jeśli zaczynasz obsługiwać swoje pierwsze klientki, to następnym etapem będzie pochwalenie się swoimi pracami z odbiorcami, którzy przyszłościowo mogą stać się Twoimi klientkami – to właśnie główny cel budowania portfolio. W tym wpisie postaram się przybliżyć czym tak naprawdę jest portfolio i dlaczego warto je budować.


Czym jest portfolio?

Portfolio w branży beauty to niezwykle ważne narzędzie dla stylistek. Jeszcze kilkanaście lat temu słowo “portfolio” kojarzyło się głównie z artystami, takimi jak graficy czy fotografowie. Jednak obecnie jego rola jest kluczowa również w dziedzinie urody. Portfolio to nic innego jak zbiór Twoich prac w jednym miejscu. W naszej branży forma z jaką najczęściej się spotkasz to zdjęcia przedstawiające stylizację brwi i rzęs wykonane na klientkach lub modelkach. Taki zbiór zdjęć pozwala na ocenę Twojego stylu czy techniki oraz daje szersze spojrzenie na Twoją działalność osadzoną w czasie.

W jakim miejscu je umieszczać?

Warto się zastanowić jakie miejsce będzie odpowiednie, aby umieścić tam swoje beauty portfolio. Przed wyborem miejsca, musisz zdecydować w jakim celu chcesz prowadzić album swoich prac oraz do kogo chciałabyś z nim dotrzeć. Żyjemy w czasach, kiedy najbardziej zasięgowym miejscem będzie Internet – to właśnie to medium pozwoli Ci na pokazanie się szerszemu gronu odbiorców. Ze względu na łatwość i ogólny dostęp, Instagram oraz Pinterest, będą świetnym miejscem do publikowania Twojego portfolio. Użytkownicy w łatwy sposób będą mogli Cię znaleźć oraz zapoznać się z Twoimi pracami od pierwszego, do ostatniego zdjęcia.

Co z tego możesz mieć?

Budowanie własnego katalogu prac oraz udostępnianie go do danej grupy odbiorców może przynieść Ci wiele korzyści. Od samego pozyskiwania nowych klientek, po poszerzanie znajomości w branży oraz współpracę z producentami. Taki format pozwala na pochwalenie się świetną stylizacją brwi lub idealną laminacją rzęs, ale także na pokazanie z jakimi produktami i narzędziami pracujesz. Marki, które tworzą rynek beauty, często doceniają, jeśli o nich wspomnisz. Dodatkowo, regularne umieszczanie zdjęć na swoich kontach w mediach społecznościowych dobrze stymuluje algorytm, który może proponować Twoje zdjęcia nowym użytkownikom.

Podsumowanie

Twoje portfolio jest wirtualną reprezentacją Twojego salonu, więc to w jaki sposób będziesz je prowadzić, będzie miało odzwierciedlenie w tym jak postrzegają Cię Twoje obecne oraz przyszłe klientki. Korzystaj z benefitów, które daje stałe uaktualnianie zbioru Twoich prac.