Powered by Smartsupp

Bloomy

marketing w salonie kosmetycznym

Niezależnie, czy dopiero otworzyłaś swoją działalność, czy już działasz w branży jakiś czas, jeśli dotarłaś do tego artykułu to zapewne zastanawiasz się jak pozyskiwać, lub jak przyspieszyć proces pozyskiwania klientów w twoim salonie, czy gabinecie kosmetycznym, niezależnie w jakim obszarze branży Beauty działasz. W tym artykule, poruszymy wszystkie kanały, w które może zainwestować nowy jak i istniejący już jakiś czas salon, czy gabinet w zakresie reklamy salonu kosmetycznego.

Wizytówka Google Moja Firma, czyli lokalna reklama salonu kosmetycznego online

Posiadanie wizytówki Google to absolutny must-have jeśli chcemy na większą skalę, skutecznie pozyskiwać nowych klientów w mieście, w którym prowadzisz swoją działalność. Samo założenie wizytówki i to bardzo prosty i szybki proces, a jeśli twoja wizytówka jest już aktywna, musisz skupić się na tym aby wyświetlać się twoim potencjalnym klientom w wynikach wyszukiwania w Google.  

Czynniki, które w pływają na pozycję twojego biznesu w wynikach wyszukiwań a w to takie elementy jak:

  • Opinie – Ilość, średnia ocena, czy sama zawartość opinii wystawionych przez twoich klientów ma wpływ na końcową pozycję, na której pokazujesz się innym potencjalnym klientom.
  • Odległość od użytkownika – Jednym z ważniejszych czynników, wpływającym na pozycję w wynikach wyszukiwania jest także odległość między urządzeniem, z którego użytkownik poszukuje usługi, a twoim biznesem.
  • Optymalizacja wizytówki – Ważne jest, aby informacje zawarte w wizytówce były aktualne i oraz prawdziwe. Zadbaj o to aby godziny otwarcia salonu, podpięte linki do strony internetowej czy mediów społecznościowych były zawsze aktualne. Wprowadź wyczerpujący opis twojego biznesu, zakres twoich usług oraz staraj się zamieszczać tam wszystkie aktualności dotyczące twojej działalności. 

Według najnowszych badań, użytkownicy poszukujący lokalnego biznesu w 44% przypadków klikali w jeden z 3 wyników lokalnych Google Moja Firma.  1. wynik otrzymuje około 17.8%, 2. wynik – 15.4%, a 3. wynik – 15.1% ilości kliknięć z wyszukiwania danego słowa kluczowego. 

Strategia marketingowa oparta o GMF, to jedna z tańszych i najbardziej organicznych opcji dostępnych dla początkujących jak i doświadczonych salonów kosmetycznych. Próg wejścia jest naprawdę niski, ponieważ nie ma żadnych wymagań, aby taką wizytówkę posiadać i prowadzić. Pamiętaj, że aby algorytm Google, wyświetlił twój biznes w TOP 3 wynikach lokalnych, musisz posiadać wysoką ilość jakościowych opinii od twoich klientów, więc nie bój się poprosić swoją klientkę o wystawienie opinii po wykonane zabiegu brwi lub rzęs, co na pewno pomoże w budowaniu pozytywnego wizerunku oraz w pozyskiwaniu kolejnych Klientek.

Pozycjonowanie salonu w wyszukiwarce – SEO strony internetowej w Google dla salonu kosmetycznego  

Jeśli posiadasz stronę internetową, lub zastanawiasz się, czy warto ją założyć, musisz mieć świadomość potencjału marketingowego, jaki oferuje posiadanie własnej strony internetowej. SEO, to nic innego jak pozycjonowanie twojej strony w darmowych wynikach wyszukiwania w Google

W odróżnieniu od Wizytówki Google, pozycjonowanie strony nie polega bezpośrednio na opiniach, informacjach o biznesie, czy odległości potencjalnego klienta od biznesu. Według wielu źródeł pozycja strony w organicznych wynikach Google zależy od ponad 200 czynników rankingowych, w większości na optymalizacji samej strony internetowej salonu kosmetycznego, treści zawartych na konkretnych podstronach, czy jej autorytecie, który określany jest w dużym skrócie na linkach prowadzących do naszej strony internetowej. 

PozycjaUrz. MobilneKomputery
134,54%39,68%
217,65%16,30%
35,70%8,82%
Rozkład ruchu generowanego, w zależności od pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania w Google

Ruch na stronie jaki możesz pozyskać dzięki konkretnym pozycjom w tym kanale wygląda następująco: 

Działania w kanale organicznym, bo tak nazywamy ten kanał w Google, to jeden ze skuteczniejszych kanałów, dzięki któremu w bardzo łatwy sposób i stosunkowo niskim koszcie jesteś w stanie regularnie pozyskiwać Klientki do swojego salonu kosmetycznego. Jest to miejsce, gdzie bezdyskusyjnie masz potencjał na pozyskanie największej ilości ruchu, a co za tym idzie także potencjał na pokazanie się największej liczbie klientów. 

Google Ads – reklama salonu kosmetycznego w wyszukiwarce Google

Reklama salonu kosmetycznego w formie Google Ads to reklamy, dzięki którym bardzo szybko trafimy do swoich potencjalnych klientów, którzy właśnie w tym momencie poszukują twojej usługi. Nie ma w tej usłudze minimalnej kwoty inwestycji, więc reklamę możemy uruchomić na dowolnej kwocie, która jest dla nas komfortowa. 

W Google Ads, możemy wyróżnić kilka typów kampanii, ale na potrzeby artykułu skupimy się tylko na kampanii tekstowej w wyszukiwarce, ponieważ to ona odpowiada w większości za pozyskiwanie klientów w branży Beauty.  

Dzięki takiej kampanii, jesteśmy w stanie szybko pokazać się naszym potencjalnym klientkom i zaprezentować im nasze usługi, przez co jest to jedna z najefektywniejszych form reklamy salonu kosmetycznego.

Usługa Google Ads, jest rozliczana w modelu CPC (Cost per click), czyli za każde kliknięcie reklamy. Wyświetlanie reklam, działa w oparciu o model aukcji, więc ceny za poszczególne kliknięcia są indywidualne w zależności od konkurencji, wybranej frazy kluczowej, dnia, czy wybranego typu kampanii. 

Meta Ads, czyli reklamy salonu kosmetycznego na Facebook’u i Instagramie 

Reklama salonu kosmetycznego w social mediach cechuje się wysokim potencjałem w zakresie możliwości dotarcia do wielu odbiorców, aczkolwiek ta kampania mimo generowania dużych zasięgów, musi być bardzo dobrze zoptymalizowana w zakresie materiałów reklamowych oraz indywidualnej grupy odbiorców, aby generować realne zyski. Podczas prowadzenia kampanii w miediach społecznościowych nie masz pewności, czy twoje reklamy trafiają do realnie zainteresowanych odbiorców, czy do osób, które mogą nigdy nie skorzystać z usług oferowanych przez Ciebie.

Content marketing – Od wartościowych treści do wartościowych Klientów

Chcąc pozyskać nowych klientów, możesz skupić się nie tylko na płatnych działaniach, czy kampaniach reklamowych. Ważnym elementem, który z jednej strony zbuduje Twój ekspercki wizerunek, a z drugiej może dać Ci sporo ekspozycji jest tworzenie wartościowych treści – na social media lub na stronę internetową. 

W przypadku treści na stronę, mogą to być artykuły eksperckie, wpisy odpowiadające na często zadawane pytania, czy po prostu treści, które według Ciebie zainteresują potencjalne Klientki. Pamiętaj, że aby treści mogły docierać do użytkowników i znajdować się na wysokich pozycjach w Google, muszą być one zoptymalizowane pod kątem wcześniej wspomnianego SEO. 

Podsumowanie 

Jak sama widzisz, jest wiele kanałów, w których możesz zaprezentować siebie, swoją działalność i twoje usługi. Wiedz, że wiele z tych kanałów jest trudne w zarządzaniu i może przysporzyć wiele kłopotów i nietrafionych działań. Przed zainwestowaniem większej kwoty w którykolwiek ze wspomnianych kanałów, bądź pewna, że masz aktualną wiedzę i umiejętności co do prowadzenia reklam salonu kosmetycznego lub odpowiednią osobę lub zespół, który jest w stanie ustalić dla Ciebie odpowiednią strategię, skonsultować lub nawet poprowadzić działania za Ciebie.