Powered by Smartsupp

Bloomy

Jak fotografować klientki w Twoim salonie?



Fotografia w salonie beauty, to nie tylko sposób na udokumentowanie Twojej pracy, ale także element promocji. Zdjęcia wykonanych stylizacji najczęściej lądują na mediach społecznościowych, które prowadzisz, a dalszy ich los w dużej mierze zależy od tego czy zdjęcie zostało wykonane w poprawny sposób i czy przyciąga uwagę. W tym wpisie przybliżę temat uwieczniania Twoich stylizacyjnych dzieł sztuki oraz obróbki wykonanych zdjęć.

Czy warto robić zdjęcia?

Zdecydowanie nie raz zawiesiłaś się na instagramowym koncie stylistki, która udostępniała przepiękne realizacje wykonane na swoich klientkach, a być może skończyło się to nawet umówioną wizytą czy zostawieniem serduszka lub obserwacji. Taki właśnie jest cel wykonywania zdjęć swoich prac – mają przynosić większy rozgłos o Twoim salonie oraz przyciągać klientki na wolne terminy.

Podczas wyboru odpowiedniego salonu, klientki biorą pod uwagę różne aspekty. Są to oczywiście opinie i polecenia, jednak sam efekt końcowy uwieczniony na zdjęciu umieszczonym w mediach społenościowych, może ostatecznie przekonać klientkę do wyboru właśnie Twojego salonu.

Dodatkowo zdjęcia, na których znajdują się Twoje klientki, są często przez nie udostępniane, co działa jak teraźniejsza poczta pantoflowa.

Taka forma promocji jest niezbędna podczas prowadzenia salonu, dlatego poniżej dowiesz się jak wgryźć się w ten temat.

Czym robić zdjęcia?

W tym miejscu można byłoby się rozpisać na temat profesjonalnych aparatów i obiektywów, które wniosą Twoje zdjęcia na nowy poziom, jednak nie tędy droga. Zdjęcia, które są umieszczane na mediach społecznościowych nie wymagają drogiego i profesjonalnego sprzętu, szczególnie w tej branży, gdzie zależy nam również na zachowaniu naturalnego efektu oraz na czasie. Każda z Nas, prawdopodobnie, ma w swojej kieszeni sprzęt, który w zupełności wystarczy na zrobienie odpowiedniego zdjęcia. Warto jednak pamiętać, że zależy nam na naturalnym efekcie, więc wszelkie filtry, nakładki czy zmiana trybu na szerokokątny nie będzie naszym sprzymierzeńcem. 

Światło

W poprzednich wpisach wspominaliśmy już o doborze światła do pracy. Światło w formie RINGLIGHT, bardzo często wykorzystywane jest także właśnie do sesji „przed i po” lub po prostu do uwiecznienia stylizacji. To dobry pomysł, ponieważ takie światło będzie idealnie sprawdzać się do podkreślenia efektów Twojej pracy, jednak trzeba pamiętać o odpowiednim ustawieniu.  Często spotykanym rozwiązaniem, jest ustawienie lampy wprost na oko – pozwala to na uniknięcie niepotrzebnych cieni na twarzy. Jeżeli nie posiadasz takiego oświetlenie, skorzystaj z naturalnego światła. To również może się świetnie sprawdzić, jednak pamiętaj aby w ustawieniach telefonu odpuścić wszelkie efekty upiększające, a także odpowiednio wyważyć balans bieli, tak aby uzyskać naturalne kolory. 

Kadr

Najważniejszym elementem ukazanym na zdjęciu jest Twoja praca, jednak czasem warto osadzić to w kontekście. Z pewnością spotkałaś się ze zdjęciami skupiającymi się na samej stylizacji rzęs lub brwi oraz z takimi, które w większym stopniu pokazują również klientkę. Warto zastanowić się, które z tych zdjęć bardziej przyciągały Twoją uwagę. Jeżeli zdecydujesz się na większą prezentację swoich klientek, pamiętaj aby dobrze zbalansować obszar roboczy fotografii. Twoja praca nie może utonąć w zbyt oddalonym kadrze, a z drugiej strony używając zbyt bliskiego ustawienia oraz szerokiego obiektywu – zdjęcie będzie nieco wygięte i nie odda w odpowiedni sposób Twojego dzieła. Warto mieć również na uwadze komfort klientki – dbaj o to, aby zdjęcia przepięknie przedstawiały efekty Twoich starań, ale także Twoje klientki. Jeśli obu stronom zdjęcie będzie się podobać, możesz liczyć na pomoc w promocji fotografii w mediach społecznościowych oraz na większe zaufanie i lojalność. 

Edycja zdjęć

Retusz zdjęcia to ostatni etap opieki nad Twoją fotografią. To bardzo ważny proces, jednak trzeba uważać aby nie przesadzić. Edycja pozwala na usunięcie niepotrzebnych zaczerwień czy cieni oraz na subtelnym podkręceniu kolorów czy kontrastu. Do dyspozycji znajdziesz wiele programów czy aplikacji, jednak jednym z najpopularniejszych będzie Adobe Photoshop – to narzędzie pozwoli Ci w kompleksowy sposób dopieścić wszelkie zdjęcia, które wykorzystujesz przy prowadzeniu własnego salonu. 

Podsumowanie

Zdjęcia to nieodzowny element podczas prowadzenia salonu beauty. Stanowią bardzo ważną część marketingu i warto zadbać o ich jakość oraz ekspozycję. Pamiętaj o kilku ważnych czynnikach, takich jak światło, kadr czy retusz, które pomogą Ci poprawić jakość Twoich zdjęć. Polecam wrócić też do swoich ulubionych stylizacji, które miałaś okazję spotkać na Instagramie lub Pintereście i zapisałaś je w ulubionych. Analiza takich zdjęć pozwoli Ci na znalezienie odpowiedniego punktu odniesienia.