W każdym biznesie są chwile dynamicznych wzrostów jak i fazy delikatnej stagnacji. Jest to naturalny cykl biznesowy, a stagnacja sama w sobie, jeśli uwarunkowana ustaloną strategią, nie jest zła. Problem pojawia się w momencie, kiedy zakładamy sobie ambitne cele, które później nie są realizowane, a przychody/zyski stoją w miejscu. W tym artykule, poruszymy popularne problemy rozwojowe w biznesach beauty i jak można sobie z nimi poradzić.
Nie masz podejścia biznesowego
Biznesowe podejście to bardzo miękki, ciężki do zdefiniowania element, jednak jeśli chodzi o właścicielki salonów beauty zdaje się, że nie wiele kobiet z tej grupy ma realnie biznesowe spojrzenie na tę działalność. W wielu przypadkach jednak ciężko się dziwić. Przecież ekspertki beauty robią to najczęściej z miłości do branży i zamiłowania do profesji, a nie z pobudek czysto finansowych. Jeśli chcesz jednak dynamicznie rozwijać swój salon, musisz patrzeć na niego także z tej finansowej, biznesowej strony, a większość punktów podanych w tym artykule będzie odnosić się właśnie do wspomnianego podejścia.
Nie prowadzisz analityki
Na samym początku drogi do zrozumienia swojej stagnacji potrzebujemy liczb. Statystyk, które pokażą nam gdzie leży główny problem z brakiem rozwoju. Nieprowadzenie analizy struktury klientów, przychodów, sprzedaży kosmetyków, czy ustalonych wskaźników to po prostu działanie po ciemku. Warto od samego startu salonu wyznaczyć sobie konkretne wskaźniki dotyczące rentowności, przychodów, klientów czy kosztów i zysków. Mierzenie takich danych jak powracalność klientów, badanie zysków z konkretnych zabiegów czy analiza kosztów pomoże Ci lepiej zrozumieć Twój biznes i podejmować trafniejsze ruchy.
Nie stawiasz jasnych celów
Cele i założenia na przyszłe miesiące czy lata to absolutnie kluczowe elementy rozwoju. Dzięki regularnie stawianym, ambitnym celom, wiesz czy Twoja praca ma realne przełożenie na zyski i progres. Jeśli nie udaje Ci się spełniać wyznaczonych celów, wtedy masz jasny sygnał do zmiany, inwestycji lub cięższej pracy.
Nie budujesz kapitału rezerwowego
Gotówka, która będzie gotowa w razie potrzeby inwestycji to jeden z najważniejszych elementów rozwoju. Nie jest tajemnicą, że aby zarabiać więcej, najczęściej trzeba zainwestować dużo pracy, uwagi no i wspomnianej gotówki. Kapitał rezerwowy w Twoim salonie kosmetycznym pomoże Ci maksymalizować szanse na dobry efekt inwestycji i zwiększać zyski w dalszych okresach.
Nie optymalizujesz kosztów
Dbanie o finanse Twojego salonu to istotna część budowania wcześniej wspomnianego kapitału rezerwowego. W celu odpowiedniego zarządzania kosztami, warto przeprowadzić inspekcję wszystkich ponoszonych wydatków i próba ich zniwelowania.
Nie chcesz rozwijać swojego salonu
Sytuacja może wyglądać tak, że nie masz potrzeby rozwijania swojego salonu. Zarabiasz odpowiednie pieniądze, jesteś w komfortowej sytuacji i nie za bardzo chcesz angażować się w ryzykowne inwestycje. W takim wypadku, nie ma potrzeby zmuszać się do prowadzenia działań, z których nie będziesz czerpała radości.