Powered by Smartsupp

Bloomy

Booksy Boost wszystko co musisz wiedzieć

Booksy Boost to funkcja przeznaczona dla właścicieli firm i specjalistów, którzy chcą zwiększyć widoczność swoich usług w aplikacji. Dzięki Boost Twoja oferta może pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania, co przyciąga więcej klientów. Usługa działa na zasadzie prowizji od zrealizowanych rezerwacji, co sprawia, że jest opłacalna w zależności od generowanego ruchu.

Zalety korzystania z Booksy Boost

Większa widoczność wśród potencjalnych klientów


Funkcja Boost pozycjonuje Twoją ofertę wyżej w wyszukiwarce aplikacji, co zwiększa szansę na dotarcie do nowych klientów. Jest to szczególnie przydatne w lokalizacjach o dużej konkurencji.

Model płatności oparty na wynikach


Płacisz tylko za rezerwacje, które faktycznie się odbyły. Dzięki temu masz kontrolę nad kosztami, a opłata za Boost jest uzależniona od realnych efektów.

Zwiększenie liczby nowych klientów


Jeśli dopiero rozwijasz swoją działalność lub chcesz poszerzyć bazę klientów, Boost może pomóc w szybkim zdobyciu nowych użytkowników.

Łatwe zarządzanie promocjami


Boost automatycznie optymalizuje widoczność Twojej oferty, co pozwala Ci skupić się na prowadzeniu biznesu, zamiast angażować czas w działania marketingowe.

Wady korzystania z Booksy Boost

Koszty prowizji


Booksy Boost pobiera określony, dość wysoki procent od każdej rezerwacji, co może znacząco wpłynąć na marżę, zwłaszcza w przypadku usług o niższej cenie. Na ten moment, prowizja Booksy Boost wynosi 45% netto wartości każdej wizyty

Brak możliwości ominięcia prowizji

Przez spore koszty Booksy Boost, wiele właścicielek salonów beauty zastanawiało się jak ominąć Booksy Boost? We wcześniejszych etapach istnienia „Boost’a” możliwe było raportowanie klientów, którzy nie zostali pozyskani przez promowanie w Booksy, a po prostu zapisali się na wizytę przez platformę. To dawało wielu stylistkom i właścicielkom możliwość ominięcia Booksy Boost i uniknięcia przynajmniej kilku płatności w ramach prowizji. Na ten moment, po zmianie regulaminu promowania, ominięcie Booksy Boost, a przynajmniej uniknięcie opłacenia prowizji za pozyskanego klienta nie jest możliwe.

Zależność od platformy


Korzystanie z Boost może sprawić, że Twój biznes stanie się w dużym stopniu zależny od jednego kanału marketingowego. Warto pamiętać, że algorytmy mogą się zmieniać.

Nieodpowiednie dla każdego biznesu


Boost może być mniej efektywny w małych miejscowościach, gdzie konkurencja jest mniejsza, a klienci często znają już dostępne salony.

Automatyczne płatności

Booksy od jakiegoś czasu wymaga podpięcia karty do aplikacji, przez co płatności odbywają się automatycznie. Może to zdecydowanie utrudnić zarządzanie finansami i wpłynąć na płynność Twojego salonu.

Booksy Boost - przedstawienie usługi przez Booksy
Baner reklamujący Booksy Boost (biz.booksy.com)

Dla kogo jest Booksy Boost?

Booksy Boost sprawdzi się najlepiej dla:

Nowych firm, które chcą zbudować bazę klientów.

Salonów w dużych miastach z dużą konkurencją.

Przedsiębiorców gotowych zainwestować część przychodów w marketing.

Jeśli Twoja firma ma już ugruntowaną pozycję na rynku i stabilną bazę klientów, Boost może nie być konieczny. Z kolei w przypadku młodych, dynamicznie rozwijających się salonów może stanowić istotny element strategii marketingowej.

Wymagania Booksy Boost 

Booksy mówi o trzech kluczowych wymaganiach. Są to: zdjęcie profilowe, 3 zdjęcia w portfolio oraz minimalna średnia ocena na poziomie 4,5 gwiazdek.

Czy są to duże wymagania? Absolutnie nie! Wymagania te spełnia najpewniej 99% biznesów na Booksy. 

Opinie o Booksy Boost – co mówią przedsiębiorcy 

Opinie o Booksy Boost są tak naprawdę bardzo mieszane i raczej nie sprzyjają Booksy. Wiele właścicielek i właścicieli salonów mówi o agresywnym podnoszeniu prowizji, który zabija zyski z działalności oraz o niesprawiedliwych, negatywnych zmianach w regulaminie Booksy Boost, który faworyzuje zysk Booksy, a nie oferuje żadnych benefitów dla biznesów. Musimy jednak zwrócić uwagę na fakt, że często opinie te pisane są pod wpływem emocji i mogą nieobiektywnie przedstawiać sytuację. 

Jak zrezygnować z Booksy Boost?

W celu rezygnacji z promowania w ramach Booksy Boost, skontaktuj się z konsultantem pod adresem: info.pl@booksy.com

Podsumowanie: czy warto korzystać z Booksy Boost’a?

Decyzja o korzystaniu z Booksy Boost powinna zależeć od Twoich celów biznesowych i budżetu. Funkcja ta może przynieść wymierne korzyści w postaci zwiększonej liczby rezerwacji, ale wiąże się z dodatkowymi kosztami. Kluczowym czynnikiem jest zrozumienie, czy Boost będzie skuteczny w Twojej lokalizacji i branży.

Booksy Boost to rozwiązanie, które najbardziej opłaci się nowym biznesom, a w szczególności tym, które nie mają zaplecza do prowadzenia innych form marketingu. Nie jest to na pewno najbardziej opłacalna forma wśród dostępnych rozwiązań na rynku.