Pewnie każda z nas, w pewnym momencie prowadzenia salonu lub nawet przed jego założeniem, napotkała mały lub większy problem który wymagałby optymalizacji. W obecnym biznesowym świecie niewiele rzeczy robi się manualnie (a także niewiele rzeczy opłaca się robić w ten sposób). Mimo to, bez znajomości narzędzi, które pozwoliłby rozwiązać pewien problem lub chociaż pomogłyby w nim, ciężko efektywnie prowadzić biznes w branży beauty. Poniżej znajdziesz 6 przydatnych narzędzi, które na pewno pomogą Ci prowadzić i optymalizować prowadzenie salonu beauty oraz procesów z nim związanych.
System do rezerwacji wizyt
W obecnych czasach, to absolutny must-have. Z jednej strony większość biznesów beauty w dużych miastach posiada to udogodnienie, więc klienci zwracają uwagę na posiadanie wirtualnego kalendarza, a często też od jego posiadania zależy pozyskanie danego klienta. Z drugiej strony, to niesamowite udogodnienie dla właścicielki salonu kosmetycznego oraz pracowników. Jednym z przykładów jest oczywiście wszystkim znane Booksy. Do jednych z najważniejszych zalet tego narzędzia należą:
- Łatwe zarządzanie i optymalizacja kalendarza
- Dodatkowe możliwości marketingowe
- Komunikacja z klientem – SMS, powiadomienia Push, maile
- Prosta analityka kluczowych wskaźników
Meta Business Suite
Jest to panel do zarządzania wszystkim co dzieje się w Twoich social mediach (Instagram, Facebook). To bardzo wszechstronne i wbrew pozorom łatwe w obsłudze narzędzie jest w stanie bardzo ułatwić sobie obsługę contentu, czy komunikację z klientami. Częścią wspomnianego panelu, jest także Menedżer reklam, dzięki któremu jesteś w stanie prowadzić zaawansowane kampanie reklamowe i zbierać wnikliwe dane analityczne.
Program do obróbki zdjęć
Zdjęcia efektów zabiegów, produktów, czy angażujące grafiki to nieodłączny element prowadzenia salonu kosmetycznego. Oczywistym jest, że jednym z najważniejszych wyznaczników jakości naszej pracy jest efekt końcowy zabiegu, który często w łatwy sposób możemy uwydatnić na zdjęciu, a grafiki pomagają nam w prostej komunikacji, czy marketingu.
W celu optymalnej obróbki zdjęć, czy tworzenia grafik przyda się np. Po części darmowa Canva, czy w pełni płatne programy Adobe – w zależności od Twoich potrzeb i poziomu zaawansowania.
To miejsce, a konkretniej mówiąc platforma społecznościowa, która staje się inspiracją dla coraz większej ilości osób, firm, czy właśnie salonów kosmetycznych. Nie masz pomysłu na wystrój, grafikę, czy charakter zdjęcia? Wszystko to i nie tylko znajdziesz właśnie na Pintereście, co pozwoli Ci nabrać inspiracji i zaimplementować to w Twoją wizję.
Lampa do zdjęć
Kolejny must-have dla właścicielki salonu kosmetycznego. W celu osiągnięcia najlepszego zdjęcia pozabiegowego, nie wystarczą tylko ponadprzeciętne umiejętności (choć są najważniejsze), ale także odpowiedni sprzęt i oświetlenie. To właśnie lampa do zdjęć pomaga wyciągnąć i ukazać każdy szczegół wykonanego zabiegu oraz nadaje nam profesjonalizmu. Więcej o wyborze lampy do zdjęć piszemy tutaj!
Google Ads
Czyli jak sama nazwa wskazuje, Panel Google Ads to nic innego jak narzędzie umożliwiające tworzenie kampanii reklamowej w Google. Bardzo pomocne i potężne narzędzie marketingowe, które jeśli jest odpowiednio skonfigurowane może dostarczać nam dziesiątki nowych klientów każdego miesiąca.
Przydatne narzędzia, czy miłe dodatki do działalności salonu kosmetycznego?
Dla niektórych stylistek, czy właścicielek salonów kosmetycznych, wspomniane wyżej narzędzia mogą być absolutnymi game-changerami, a dla innych po prostu miłymi dodatkami do działalności. Wszystko zależy od Twojego zaawansowania, umiejętności czy aktualnego poziomu rozwoju Twojego salonu. Mając to na uwadze, powyższe narzędzia na pewno usprawnią i przyspieszą wiele procesów w Twoim salonie beauty, a Tobie oddadzą wiele minut, a nawet godzin roboczych.